Η δημοκρατία στη πράξη  και η  περιορισμένη  θητεία , για  όλους  τους  αιρετούς  μας

0

Του Γιάννη Κουρόγιωργα

Η  ενασχόληση  με  τα  κοινά  είναι  υποχρέωση  όλων  μας, όπως  όλοι  ενδιαφερόμαστε  για  το σπίτι  μας, έτσι  πρέπει  να  ενδιαφερόμαστε  για  τα κοινά,  είναι  κάτι που μας ανήκει,  έχει  άμεση  σχέση  με την  καθημερινότητα  και  επιβίωση  την δική μας , των γονέων μας και των παιδιών μας, δεν  ανήκει  μόνο  στους  επαγγελματίες πολιτικούς και στα παιδιά τους.

H ενασχόληση  με  τα  κοινά   είναι λειτουργία  δεν είναι επάγγελμα, που  σημαίνει  πρέπει  να προσφέρουμε , τον χρόνο μας, τις ιδέες μας, τις απόψεις μας  , όσο μπορούμε. Όμως δεν σημαίνει  ότι  ασχολούμαστε με τα κοινά για  να  κερδίζουμε  μόνο για τους εαυτούς μας και να  κάνουμε  επάγγελμα  και  καριέρα  την ενασχόληση με τα  κοινά.Για  λόγους  ανεξήγητους  “τα  δυνατά  μυαλά”  και  κυρίως  οι  περισσότεροι  πολίτες , δεν  ασχολούνται  με  τα  κοινά  και  αφήνουν  “άλλους  χειρότερους”  από  αυτούς  να  αποφασίζουν  για  όλους  μας .

Όλοι οι πολίτες μπορούνκαι πρέπει  να συμμετέχουν στα  κοινά   και η γνώμη τους έχει βαρύνουσα σημασία για την σωστή λειτουργία της δημοκρατίας μας λέει  ο  Πρωταγόρας .  Ο  πατέρας της δημοκρατίας  Πρωταγόρας  λέει  «Βλέπεις  ότι  όταν  οι Αθηναίοι θέλουν να αποφασίσουν  στην  εκκλησία  τους για το πως να κατασκευαστούν τα καράβια  ή  πως να χτιστούν τα τείχη, ή οι ναοί, φωνάζουν  τους  ειδικούς  και τους  ακούν  και  αν  κανένας  μη  ειδικός  θελήσει  να  πάρει  τον λόγο  τον γιουχαΐζουνε. Όταν  όμως  πρόκειται  να  συζητηθούν  οι  γενικές  πολιτικές υποθέσεις  της  πόλης  οποιοσδήποτε  μιλάει  και  όλος  ο  κόσμος  τον  ακούει με  προσοχή».     ( Κ. Καστοριάδης  )

Δείτε τον παρακάτω συνδεσμο για περισσότερα.

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1

“Ετυμολογία

Η ετυμολογία της λέξεως βρίσκεται στα συνθετικά «δήμος» (το σύνολο ή η συνέλευση των ανθρώπων που έχουν πολιτικά δικαιώματα) και «κράτος» (δύναμη, εξουσία, κυριαρχία). Ο όρος επινοήθηκε κατά τον πέμπτο αιώνα π.Χ., στην κλασική Ελλάδα, και χρησιμοποιήθηκε κατ’ αντιδιαστολή με τη μοναρχία, την αριστοκρατία και την ολιγαρχία,[3] με τον Κλεισθένη να είναι ο ιδρυτής της πρώτης δημοκρατίας κατά το 508-507 π.Χ. μετά το τέλος της τυραννίας του Πεισίστρατου,[4] και τον Περικλή να συνεχίζει την παράδοση κατά τον χρυσό αιώνα των Αθηνών..

. Η δημοκρατική αρχή

Μπορούμε να δούμε ότι ο ορισμός της δημοκρατίας, όπως δίνεται πιο πάνω, έχει τρία μέρη:

  • Η εξουσία πηγάζει από τον λαό. Αυτό σημαίνει, κι αν πάρουμε σαν δεδομένο ότι η λειτουργία του πολιτεύματος θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την ύπαρξη κυβέρνησης, ότι για να είναι η κυβέρνηση δημοκρατική θα πρέπει να είναι δημοφιλής, ή τουλάχιστον να τυχαίνει της αποδοχής των πολιτών. Ή αλλιώς αντλεί τη νομιμότητα της από το λαό.
  • Η εξουσία ασκείται από τον λαό. Αυτό σημαίνει ότι για να είναι ένα πολίτευμα δημοκρατικό θα πρέπει με κάποιους τρόπους να εξασφαλίζει τη συμμετοχή των πολιτών στις πολιτικές διαδικασίες, τις διαδικασίες διακυβέρνησης και λήψης αποφάσεων…...
  • Η εξουσία εξυπηρετεί τα συμφέροντα του λαού. Αυτό σημαίνει ότι τα όργανα της πολιτείας που είναι φορείς εξουσίας (κυβέρνηση, βουλή κ.ο.κ.) πρέπει να υπηρετούν και να προασπίζουν τα συμφέροντα του συνόλου της κοινωνίας, …….””

Έχουμε συμφωνήσει  και καταλήξει  ότι η  οικονομική  ανάπτυξη, με βάση το οικονομικό μοντέλο  του Κοινωνικού  Κράτους,  και  η  Φιλελεύθερη  κοινοβουλευτική Δημοκρατία είναι  τελικά  οι  μονόδρομοι  και  δεν υπάρχουν σήμερα άλλες  εναλλακτικές λύσεις Αυτά τα αναφέρουμε  για να μην αφήσουμε κανένα περιθώριο  για παρεξηγήσεις και λάθος συμπεράσματα, όλα πρέπει να γίνουν  με συναίνεση, συνεννόηση  και δημοκρατικά, δεν υπάρχει άλλος δρόμος.

Σήμερα η δημοκρατία μας είναι κοινώς αποδεκτό ότι επίσης διέρχεται μιά περίοδο κρίσης και απαξίωσης,  όχι για το λόγο ότι φταίει  η ίδια , αλλά για τον μοναδικό λόγο δεν εφαρμόζεται σωστά  από τους πολιτικούς μας και όλους τους πολίτες. Ο βασικός λόγος είναι ότι τα κόμματα  γράφουν δημοκρατικά καταστατικά και κανονισμούς, μερικοί λένε για τους χαζούς οπαδους τους,  και οι πολιτικοί μας ούτε τα διαβάζουν ούτε τα τα εφαρμόζουν.

Δεν  έχουμε  πια  άλλα  περιθώρια   σήμερα  αν  θέλουμε  να  επιζήσουμε  σαν  έθνος ,”ο ελληνικός  λαός  πρέπει   να  δημιουργήσει  μια  στοιχειώδη  πολιτική  κοινωνία, στην  οποία  πρέπει  να  θεσμισθούν  και  να  κατοχυρωθούν  στην  πράξη  τα  δημοκρατικά  δικαιώματα”…”  Δηλαδή  ότι  όλες  οι  βασικές  αποφάσεις  που  αφορούν  το μέλλον της κοινωνίας -διότι αυτό είναι η κυβέρνηση, κυβερνώ  θα πει λαμβάνω αποφάσεις  που αφορούν αυτά που πρέπει να γίνουν, είτε ως  έργα  είτε ως  δραστηριότητες- πρέπει  να  ανήκουν  στο  σύνολο  της  κοινωνίας.”( Κ. Καστοριάδης) Όπως λέμε  διαφορετικά , ο λαός είναι κυρίαρχος.

Γνωρίζουμε  όλοι  μας  ότι “η  εξουσία  φθείρει  “. Οι  αρχαίοι  μας  πρόγονοι  είχαν λύσει  σωστά  το  θέμα  με  το  εξοστρακισμό, οι  Αμερικανοί  με  την  περιορισμένη  θητεία  και  οι  νεώτεροι  πρόγονοι  μας  με  το  «μαύρο».

Είναι η γνώμη  μας, για  να λειτουργήσει  η  δημοκρατία  μας  σωστά , πρέπει  σύντομα  να  κάνουμε  νόμο  την  περιορισμενη  θητεία  των  επτά  χρόνων  για  όλους  τους  αιρετούς  μας, ας  δοκιμάσουμε  κάτι  καινούργιο . Φυσικά  όταν δεν γίνονται  οι νόμοι  για  αυτά που όλοι  θέλουμε ,δεν περιμένουμε τους πολιτικούς, παίρνουμε  τους  νόμους  στα χέρια  μας . Eμείς ποτέ  δεν θα  ψηφίζουμε  τους  “ίδιους” πολιτικούς  δεύτερη  φορά   , όσο καλοί  και  αν είναι, γιατί  ξέρουμε  ότι  η πολιτική  δεν  είναι  επάγγελμα  και ” η εξουσία  φθείρει  “.

Εμείς με τους φίλους μας θα εφαρμόσουμε   την  περιορισμενη  θητεία  των  επτά  χρόνων  για  όλους  τους  αιρετούς  μας  και  δεν θα περιμένουμε  τους πολιτικούς  μας να  κάνουν  νόμους, που όλοι συμφωνούμε έπρεπε να έχουν γίνει.

Ας θυμηθούμε  ότι  οι αρχαίοι πρόγονοι  μας , εκτός  από το  εξοστρακισμό , είχαν  και το κλήρο  για τα δημόσια αξιώματα, κάτι που επίσης πρέπει να σκεπτόμαστε . Επίση ας μην ξεχνάμε  ότι ο  “Αδιάφθορος ” της  Γαλλικής  επανάστασης  είχε  την  περιορισμένη  θητεία  της  μιας μέρας.

Η δημοκρατία δεν είναι μιά λέξη χωρίς περιεχόμενο για να την χρησιμοποιούν όλοι αυτοί που θέλουν να προστατεύσουν τα συμφέροντα τους όπως τους συμφέρει. Έχει  σημαντικότατο περιεχόμενο όταν εφαρμόζεται στη πράξη και δεν είναι άδεια “μεγάλα λόγια”.

Για να γίνουμε καλύτερα αντιληπτοί , ας εφαρμόσουμε  την  παραπάνω  θεωρία  στη πράξη για κάτι που γνωρίζουμε και  καταλαβαίνουμε όλοι μας. Aς μιλήσουμε για μια ακόμα φορά για ένα  συγκεκριμένο και γνωστό  θέμα που προβληματίζει δέκα χρόνια την τοπική κοινωνία .

Η τοπική κοινωνία στην συντριπτική της πλειοψηφία  θέλει  και απαιτεί να ανοίξει  οριστικά  και  αμετάκλητα ο  “Ιερός Χώρος “ της Β’ Εθνοσυνέλευσης  των  Ελλήνων και  το  Μουσείο  Άστρους, αυτό μας λέει βροντερά η κοινή λογική,  δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για αυτό ,είναι καθαρό και ξάστερο, αυτό θέλουμε όλοι μας.  O κοινός  νους  αργά η γρήγορα θα επικρατήσει  και ο  “Ιερός Χώρος“ της Β’ Εθνοσυνέλευσης  των  Ελλήνων και  το Μουσείο  Άστρους   θα ανοίξουν  οριστικά και αμετάκλητα.

Γιατί οι χώροι αυτοί παραμένουν κλειστοί και μη προσβάσιμοι στο κοινό  για δέκα χρόνια  παρά την θέληση και απαίτηση της τοπικής κοινωνίας μας ;Ποιά είναι τα εμπόδια που δεν ανοίγουν το Ιερό Χώρο και το Mουσείο Άστρους ;

Φαίνεται ότι υπάρχουν τουλάχιστον “τέσσερα εμπόδια” που πρέπει να τα πείσουμε να ακολουθήσουν την κοινή λογική ,να αλλάξουν γνώμη  και επιτέλους  να ανοίξουν τον “Ιερό Χώρο ”  της Β’ Εθνοσυνέλευσης  των  Ελλήνων  και  το  Μουσείο  Άστρους.

Τα τέσσερα εμπόδια είναι όργανα της πολιτείας που είναι  βασικά φορείς εξουσίας  , οι διαχειριστές του ΥΠΠΟΑ  και  οι αιρετοί μας , που πρέπει να υπηρετούν και να προασπίζουν τα συμφέροντα του συνόλου της κοινωνίας και παράξενα δεν το κάνουν δέκα χρόνια τώρα.

1)Το υπουργείο Πολιτισμού

Η  πρόθεση να  μην ανοίξει  ποτέ  o “Ιερός Χώρος ”  της Β’ Εθνοσυνέλευσης  των  Ελλήνων  και το Μουσείο  Άστρους, για  αγνώστους λόγους ,η μόνη λογική εξήγηση  είναι  η  κάλυψη προηγουμένων  λαθών, έγινε  έκδηλη  με την “αναθεώρηση “ εγγράφων  του  Υπουργείου.

Το ΥΠΠΟΑ πρέπει να αποφασίσει αμέσως, όχι μετά δέκα χρόνια  τι θα κάνει για τον “Ιερό Χώρο “  της Β’ Εθνοσυνέλευσης των  Ελλήνων, το προαύλιο της Σχολής Καρυτσιώτη, ( του Μουσείο Άστρους) και  το αρχαιογικό Μουσείο Άστρους

Το ΥΠΠΟΑ πρέπει να ανακοινώσει  δημόσια την θέση  του , που πρέπει να είναι δικαιολογημένη με επιχειρήματα  για τα καινούργια δεδομένα  και να μην  είναι αντίθετη στις βασικές του αρχές,που πρέπει να γίνει μόνο από τις αρμόδιες αρχές του ΥΠΠΟΑ με βάση τους κανονισμούς του ΥΠΠΟΑ ,αν θα κρατήσει  κλειστό και  μη προσβάσιμο στους επισκέπτες  για τα επόμενα  δέκα η διακόσια χρόνια τον “Ιερό Χώρο “  της Β’ Εθνοσυνέλευσης των  Ελλήνων.

2) Ελάχιστοι συμπολίτες μας 

Ελάχιστοι συμπολίτες μας  σαν “επαρχιώτες” , χωρίς έστω μια αδικαιολόγητη θέση , αυτοπυροβολούνται  αντίθετα με το γενικό και δικό τους συμφέρον , ψιθυρίζουν ντροπαλά  χωρίς επιχειρήματα  και μας λένε δεν θέλουν να ανοίξει  ούτε o “Ιερός Χώρος ”  της Β’  Εθνοσυνέλευσης  των  Ελλήνων .

3) Δήμος Βορείας Κυνουρίας

Μάθαμε έκπληκτοι ότι ο δήμαρχος μας με ενέργειες  τουλάχιστον υποβαθμίζει, ας μην πούμε είναι αντίθετος αυτό δεν το ακούσαμε, την ιδέα να ανοίξει   o “Ιερός Χώρος ” της Β’ Εθνοσυνέλευσης  των  Ελλήνων  και το Μουσείο  Άστρους.

Φανερά και απροκάλυπτα ο δήμαρχος μας  αναφερόμενος στο Μουσείο Άστρους πρόσφατα λέει  στην αρμοδία υπουργό ” είναι εξαιρετικά μικρό και ανίκανο” , τι να  κάνει και η υπουργός με αυτά που της λένε “οι αρμόδιοι” ηγέτες της τοπικής κοινωνίας .

Η επιστολή του δημάρχου μας της 12 Ιουνίου 2017 στη υπουργό Πολιτισμού τα λέει όλα.  (είναι συννημένη στο σύνδεσμο  άρθρο”Συνάντηση με στελέχη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αρκαδίας ,με θέμα το Μουσείο Άστρους ” – Δεκέμβριος 14, 2017). Δείτε  παρακάτω την επιστολή και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα

https://www.astros-kynourianews.gr/%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%bc%ce%b5-%cf%83%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%ad%cf%87%ce%b7-%cf%84%ce%b7%cf%82%ce%b5%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%b5%ce%af%ce%b1%cf%82-%ce%b1%cf%81%cf%87/

Η επιστολή  αυτή  επιβεβαίωσε   την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 16ης Μαΐου 2016. ότι ο δήμαρχος φανερά δεν θέλει να εκπροσωπεί την συντριπτική πλειοψηφία της τοπικής κοινωνίας

“Το Δημοτικό Συμβούλιο  και ο Δημαρχός μας  επιμένουν να κάνουν λάθος ,με την τελευταία απόφαση  του Δημοτικού Συμβουλίου της 16ης Μαΐου 2016, ψήφισε 11 περίπου “Ενέργειες υποστήριξης επισκεψιμότητας του Αρχαιολογικού Χώρου της Έπαυλης του Ηρώδου Αττικού (Εύα Δολιανών Κυνουρίας )” και ευτυχώς 1, μπορεί να ήταν και καμία, “Ενέργειεs υποστήριξης λειτουργίας του Αρχαιολογικού Μουσείου Άστρουs”.. ίσως ενέργεια;.. τυπογραφικό λάθος. Αυτή η απόφαση θα ήταν καλύτερα  να μην έλεγε τίποτα για τη Σχολή του Καρυτσιώτη και το Μουσείο Άστρους . Θα περιμέναμε κάτι για αργότερα… Αλλά να χρησιμοποιούμε το  “Αρχαιολογικού Μουσείου Άστρουs”  να ψηφίζουμε   1 “Ενεργειες ”  και να κάνουμε 11 ενέργειες για κάτι άλλο  που θέλουμε ,11-1 Ενέργειες, λίαν επιεικώς αυτό δεν είναι  Ελληνικό  “μέτρο” ,είναι κάτι άλλο , οι συμπολίτες μας ας ανοίξουν τα μάτια τους και ας το κρίνουν, είναι περισσότερο αρμόδιοι από εμάς

Είναι λογικό συμπέρασμα ότι με αυτά που λέει δημόσια ο δήμαρχος μας  άθελα του εμποδίζει το  ΥΠΠΟΑ  να αποφασίσει και κάνει ζημιά”.

4) Οι τρεις βουλευτές και ο περιφερειάρχης μας.

Οι τρεις βουλευτές και ο περιφερειάρχης μας γνώριζουν το θέμα και δεν παίρνουν θέση  και η σιωπή τους μας προβληματίζει.

Τι πρέπει να κάνουμε.

Εμείς δεν καταλαβαίνουμε  αυτή  την επιμονή ,στραβομάρα  και  στενοκεφαλιά  και δεν θα σταματήσουμε εδώ, δεν τελειώσαμε.

1)Θα συνεχίσουμε να απαιτούμε από  το ΥΠΠΟΑ να ξεκαθαρίσει την θέση του και αν δεν διακαιωθούμε δεν θα σταματήσουμε σύντομα ,θα  αναφέρουμε τα δικαιώματα μας  σε όποιες αρχές πάνω από το ΥΠΠΟΑ δικαιούμαστε σαν πολίτες. Η θέση μας  πρέπει να ανοίξει αύριο o “Ιερός Χώρος ” της Β’ Εθνοσυνέλευσης  των  Ελλήνων  και σύντομα το Μουσείο  Άστρους δεν διαπραγματεύεται  με τίποτα,  με κανέναν.

2) Θα πείσουμε τους ελάχιστους συμπολίτες μας που κρυφά ομολογούν και  δεν θέλουν να ανοίξει  ούτε o “Ιερός Χώρος ”  της Β’  Εθνοσυνέλευσης  των  Ελλήνων  να σταματήσουν να αυτοπυροβολούνται. Τότε όταν όλοι ενωμένοι θα φωνάξουμε βροντερά σε κάθε κατεύθυνση τι θέλουμε και   αναγκαστικά θα μας ακούσουν.

3) Ρωτούμε  δημόσια   το Δ.Σ. του Δήμου Βορείας Κυνουρίας  να αποφασίσει  και να ξεκαθαρίσει την θέση του , αν  πρέπει  η οχι να ανοίξει αύριο o “Ιερός Χώρος ” της Β’ Εθνοσυνέλευσης  των  Ελλήνων  και  σύντομα το Μουσείο  Άστρους, ποιές ενέργειες πρέπει να κάνει και τι θα λέμε  δημόσια  και μυστικά σαν δήμος ,για να ξέρουν καθαρά και ξάστερα οι συμπολίτες μας  τι να περιμένουνε.

Εμείς περιμένουνε σύντομα  ο  Δήμαρχος να μας πει “τα πράγματα με το oνομά τους” θεσμικά, δημόσια και φανερά ,με μια απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ,όχι άλλα λόγια… “ίσως το παρακάναμε”…

4) Ρωτούμε  δημόσια  τους τρεις βουλευτές και τον περιφερειάρχης μας για μια ακόμα φορά , να ξεκαθαρίσουν την θέση τους καθαρά και ξάστερα.

Για αυτή την παράξενη σιωπή σύντομα  η τοπική κοινωνία, όχι εμείς, θα τους κρίνει  όπως ξέρει με το τρόπο της.

Πληροφορηθήκαμε …..ότι ο Καρυτσιώτης αγανακτισμένος που η  Σχολή  παραμένει κλειστή για δέκα χρόνια  σύντομα  θα  δόσει  οδηγίες  στο Αράπη  φύλακα  και  κηπουρό  του  αγροκηπίου “να κόψει το νέρο ” από το χωριό ,και θα ζητήσει να πάρει  πίσω  και  το  αγροκήπιο,  γιατί  δεν  υπάρχει  λόγος να το έχουν  πια  οι κάτοικοι….

……Ο Καρυτσιώτης μας δώρησε αυτά πριν διακόσια χρόνια και εμείς δεν είμαστε άξιοι  σήμερα να τα διατηρήσουμε  και τα κλειδοαμπαρώσαμε ….. και σύντομα θα γίνουν ερείπια και χαλάσματα όπως θέλουν “οι αρμόδιοι”….

Δεν είναι τυχαίο που πολλοί νεώτεροι συμπολίτες μας διακιολογημένα  δεν ξέρουν ποιός είναι και που είναι ο  “Ιερός Χώρος “  της Β’ Εθνοσυνέλευσης των  Ελλήνων  και  την ιστορία μας,  γιατί το ΥΠΠΟΑ  με έργα, όχι λόγια πιά ,  δεν προβάλλει την πολιτιστική μας κληρονομιά.

Θέλουμε να τονίσουμε για μια ακόμα φορά

Ο “δρόμος ”  για  να  ανοίξει  το Μουσείο  Άστρους  περνάει  από  τον  “Ιερό Χώρο” “  της Β’ Εθνοσυνέλευσης των  Ελλήνων.

Στην νέα  εποχή  αργά η γρήγορα το κράτος θα σταματήσει να φυλάει  4 τοίχους  και όλοι πρέπει να καταλάβουμε την νέα πραγματικότητα, πως πρέπει να προσαρμοστούμε ανάλογα  και “να κάνουμε ότι μπορούμε” , αν θέλουμε να επιβιώσουμε σαν έθνος. Με ποιό απλά λόγια ,αν δεν έχουμε χρήματα , πρέπει να  αποφασίσουμε  αν  θα κλειδοαμπαρώσουμε  τον Ιερό  Χώρο  για  δέκα η διακόσια χρόνια   η  θα  ανοίξουμε το χώρο  χωρίς  φύλακες  και  προισταμένους.

Καλούμε τους συμπολίτες μας να πάρουν  πίσω  αυτά που τους ανήκουν και τους θυμίζουμε. Οι  αρχαίοι  μας  πρόγονοι  είχαν λύσει  σωστά  το  θέμα  με  το  εξοστρακισμό, οι  Αμερικανοί  με  την  περιορισμένη  θητεία  και  οι  νεώτεροι  πρόγονοι  μας  με  το  «μαύρο” Οι  συμπολίτες μας  ας  ανοίξουν  τα  μάτια  τους  και  τα αυτιά  τους , και ας αποφασίσουν τι θέλουν  να  κάνουν με  αυτά που   τους ανήκουν.  Ας θυμόμαστε  στη δημόσια  ζωή  “όταν  δεν αποφασίσεις εσύ, θα αποφασίσει  κάποιος  άλλος  χειρότερος  από  σένα”.

 

“Εμείς με τους φίλους μας  θα εφαρμόσουμε  την  περιορισμενη  θητεία  των  επτά  χρόνων  για  όλους  τους  αιρετούς  μας “ .

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Please enter your comment!
Please enter your name here