Παγκόσμια Ημέρα Υγείας 2021 – Οι 3 βασικοί πυλώνες του ΠΟΥ για καλή υγεία

0

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) γιορτάζει την 7η Απριλίου ως μια μέρα κατά την οποία αναγνωρίζουμε και θυμόμαστε πόσο σημαντική είναι η καλή σωματική και διανοητική υγεία για την ευημερία μας. Φέτος, η ημέρα αυτή είναι αφιερωμένη σε μια καμπάνια για έναν πιο δίκαιο και υγιή κόσμο. Η COVID-19 υπογράμμισε το γεγονός ότι κάποιοι άνθρωποι στον πλανήτη έχουν καλύτερη πρόσβαση στα συστήματα υγείας και στην καλή υγεία γενικότερα, μια κατάσταση που επηρεάζεται από το που έχει γεννηθεί κανείς, ζει και εργάζεται.

Οι 3 βασικοί πυλώνες που μας προτείνει ο ΠΟΥ για καλή υγεία

Να είστε δραστήριοι

Ένας δραστήριος τρόπος ζωής δεν επηρεάζει μόνο τη σωματική υγεία αλλά και την ψυχική. Η άσκηση μπορεί να βελτιώσει την υγεία μας και να μειώσει τον κίνδυνο για την ανάπτυξη σοβαρών ασθενειών, όπως ο διαβήτης τύπου 2, ο καρκίνος και τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Μπορεί επίσης να βελτιώσει την ψυχική μας υγεία αλλάζοντας τα επίπεδα των χημικών στον εγκέφαλο, όπως η σεροτονίνη, αυξάνει την απελευθέρωση των ενδορφινών και μειώνει τις ορμόνες του άγχους.

Ο ΠΟΥ έχει ορίσει την 6η Απριλίου ως παγκόσμια ημέρα φυσικής δραστηριότητας. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο, 5 εκατομμύρια θάνατοι παγκοσμίως οφείλονται σε έλλειψη φυσικής δραστηριότητας, αφού τα μη δραστήρια άτομα παρουσιάζουν 20-30% μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από οποιοδήποτε νόσημα.

Δεν είστε από τους ανθρώπους που ανυπομονούν να ξανανοίξουν τα γυμναστήρια; Κανένα πρόβλημα. Για να αποκομίσετε όλα τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας αρκεί να κάνετε μια ήπια άσκηση, όπως το περπάτημα, το ποδήλατο ή ακόμη και η κηπουρική, για 150 λεπτά την εβδομάδα

Προσέχετε τη διατροφή σας

Καλή διατροφή σημαίνει ότι ακολουθούμε μια υγιεινή και ισορροπημένη δίαιτα. Πιθανότατα έχετε ακούσει την έκφραση “είσαι ό,τι τρως”. Αυτό ακριβώς πρεσβεύει ο ΠΟΥ με αφορμή τη σημερινή ημέρα αφιερωμένη στην καλή υγεία. Είναι πολλές οι πρόσφατες επιστημονικές έρευνες που υποδεικνύουν ότι η διατροφή μας μπορεί να επηρεάσει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, εγκεφαλικό και διαβήτη τύπου 2.

Η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών σχετίζεται με την εμφάνιση του καρκίνου του μαστού, ιδιαίτερα των ορμονοευαίσθητων μορφών του. Αυτό αφορά τόσο τις γυναίκες παραγωγικής ηλικίας, όσο και αυτές που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση, σύμφωνα με τον Ευάγγελο Φιλόπουλο, Πρόεδρο της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας.

Μερικοί βασικοί κανόνες για να απολαμβάνουμε διατροφή που μας κάνει καλό:
• Προσπαθούμε η διατροφή μας να περιλαμβάνει τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά: φρούτα, λαχανικά, όσπρια, άπαχη πρωτεΐνη και ελαιόλαδο.
• Προσπαθούμε να περιορίσουμε τις ανθυγιεινές τροφές όπως κορεσμένα και τρανς λιπαρά, επεξεργασμένο κρέας, πρόσθετα ζάχαρα και αλάτι.
• Η καλή ενυδάτωση του οργανισμού είναι πολύ σημαντική επίσης. Προσπαθούμε να πίνουμε 8 ποτήρια νερό τη μέρα, συν αφεψήματα ή φυσικούς χυμούς χωρίς πρόσθετη ζάχαρη και αποφεύγουμε τα αναψυκτικά και τα ροφήματα με ζάχαρη.
• Η κατανάλωση αλκοόλ θα πρέπει να είναι σποραδική και όχι σε τακτική βάση.

Ενημερωθείτε για τη γενετική σας προδιάθεση αναφορικά με νοσήματα και ελέγχετε κάθε χρόνο την υγεία σας

Η γενετική μας προδιάθεση και το οικογενειακό ιατρικό ιστορικό επηρεάζουν σημαντικά την υγεία μας. Έτσι, σύμφωνα με τον ΠΟΥ, εάν θέλουμε να βελτιώσουμε -και να διατηρήσουμε- την υγεία μας είναι σημαντικό να μάθουμε περισσότερα για το DNA και τους αιματολογικούς μας βιοδείκτες. Προτού βέβαια σπεύσουμε όλοι να κάνουμε ανάλυση DNA και οτιδήποτε άλλο, το πρώτο βήμα είναι να επισκεφθούμε τον παθολόγο μας και να συζητήσουμε μαζί του όσα μας απασχολούν. Στη συνέχεια αυτός θα μας κατευθύνει αναφορικά με τις πραγματικά απαραίτητες εξετάσεις.

.thetoc.gr/

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Please enter your comment!
Please enter your name here