Παπαηλιού : Η εν γένει υφιστάμενη απόσταση μεταξύ κέντρου και περιφέρειας αφορά και στον τομέα της εκπαίδευσης

0

Η εκ μέρους της κυβέρνησης της ΝΔ θεοποίηση της τεχνολογίας και του ψηφιακού μετασχηματισμού χωρίς όρους και όρια μπορεί να υποκρύπτει άλλου είδους σκοπιμότητες

Δεδομένων του οικονομικού και ψηφιακού χάσματος μεταξύ κέντρου και περιφέρειας, με την εξ αποστάσεως διδασκαλία, τίθεται ακόμη περισσότερο εν αμφιβόλω η ισότιμη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία

Η αναγκαστική εξ αποστάσεως διδασκαλία, κατά τη διάρκεια της αναστολής λειτουργίας των σχολείων λόγω κορονοϊού, δεν λειτούργησε ή λειτούργησε πλημμελέστατα στην ελληνική επαρχία, αναδεικνύοντας τις κοινωνικές και περιφερειακές ανισότητες

Ο όποιος  προγραμματισμός για την έναρξη του νέου σχολικού έτους θα γίνει με όρους «προ κορονοϊού» ή με όρους «μετά κορονοϊόν» ;. Όλα παραμένουν στον αέρα !!!

                                         Ο βουλευτής Αρκαδίας

                               του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

                                       Γιώργος Η. Παπαηλιού

κατά την ενημέρωση της  Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής για την «επόμενη μέρα στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και επαγγελματική εκπαίδευση …» και  «την προσαρμογή της σχολικής κοινότητας στη μετα-κορονοϊό εποχή» (7.7.2020), μεταξύ των άλλων, είπε τα εξής :

Η εν γένει υφιστάμενη απόσταση μεταξύ κέντρου και περιφέρειας αφορά και στον τομέα της εκπαίδευσης.

Η τεχνολογία αποτελεί και για την εκπαίδευση εργαλείο προόδου. Όμως η εκ μέρους της κυβέρνησης της ΝΔ θεοποίησή της και του ψηφιακού μετασχηματισμού χωρίς όρους και όρια μπορεί να υποκρύπτει άλλου είδους σκοπιμότητες, όπως κατάργηση εκπαιδευτικών δομών και μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών.

Η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μπορεί να υποκαταστήσει την δια ζώσης, μόνον επικουρικά και υποβοηθητικά μπορεί να λειτουργήσει.

Δεδομένων του οικονομικού και ψηφιακού χάσματος μεταξύ κέντρου και περιφέρειας, με την εξ αποστάσεως διδασκαλία, τίθεται ακόμη περισσότερο εν αμφιβόλω η ισότιμη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα, των μαθητών που προέρχονται από περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, των μαθητών από μειονεκτικές και απομονωμένες-απομακρυσμένες περιοχές, των μαθητών που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε συγκεκριμένες πλατφόρμες, των μαθητών που δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και τους οικονομικούς πόρους να τον προμηθευτούν,  των μαθητών της επαρχίας.

Η αναγκαστική εξ αποστάσεως διδασκαλία, κατά τη διάρκεια της αναστολής λειτουργίας των σχολείων λόγω κορονοϊού, δεν λειτούργησε ή λειτούργησε πλημμελέστατα στην ελληνική επαρχία, αναδεικνύοντας τις κοινωνικές και περιφερειακές ανισότητες.

Προκειμένου να λειτουργήσουν τα σχολεία αποτελεσματικά, χρειάζεται η πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών. Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν προτίθεται να το πράξει, όπως αντιθέτως το πράττουν άλλες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, παρότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το είχε προσχεδιάσει και παρότι πόροι μπορούν να διατεθούν, χωρίς να επιβαρύνεται το δημόσιο χρέος.

Από την τοποθέτηση της Υφυπουργού Παιδείας δεν διεφάνη, αν ο όποιος  προγραμματισμός για την έναρξη του νέου σχολικού έτους θα γίνει με όρους «προ κορονοϊού» ή με όρους «μετά κορονοϊόν». Όλα παραμένουν στον αέρα !!!

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Please enter your comment!
Please enter your name here