Πως μπασταρδεύεται η ιστορία  και η γλώσσα μας

0

Του Γιάννη Κουρόγιωργα

Στη Θυρέα έχουμε πολλούς κατοίκους από τις γύρω  και μερικές φορές  μακρινές περιοχές που διάλεξαν να εγκατασταθούν μόνιμα  στο φιλόξενο τόπο μας .Τους καλώς δεχόμαστε με μεγάλη χαρά μας  σύμφωνα με τη  μακρόχρονη παράδοση μας .

Οι αυτόχθονες Πελασγοί είχαν ένα χρυσό κανόνα που για χιλιετηρίδες εφάρμοσαν πιστά μέχρι σήμερα  οι κάτοικοι της Θυρέας, τον αμοιβαίο σεβασμό  , την συναίνεση , την συνεννόηση και το Ελληνικό μέτρο.Τον κανόνα αυτό των προγόνων Πελασγών αναγκαστικά κατάλαβαν καλά  και εφάρμοσαν πιστότερα οι επισκέπτες και οι προσωρινοί κατακτητές που ήθελαν να μείνουν στο τόπο μας.

Την δεκαετία του εξήντα όλοι ήταν ευπρόσδεκτοι  στο Άστρος όταν σέβονταν  τους κανόνες της τοπικής κοινωνίας η απλά και ξάστερα “ έφευγαν” από το Άστρος πολύ γρήγορα. Ο ιστοριοδίφης Ν.Φλούδας με καταγωγή από την ορεινή Αρκαδία  και πολλοί άλλοι είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα , έγινε αστρινότερος των Αστρινών.  Η τοπική κοινωνία  και ο Λουφολιάς κατέληγαν απλά  και επιγραμματικά στο “συμμορφωθείτε να περάσουμε καλά”.

Οι εξουσίες ,όπως τους καπνίσει,  αποφασίζουν αυθαίρετα και αναιτιολόγητα  για την καθημερινότητα μας και για αυτά που μας ανήκουν, πιστεύουμε κυρίως από στενοκεφαλιά, κουταμάρα και στραβομάρα.  Δικαιολογημένα οι καινούργιοι μόνιμοι κάτοικοι του τόπου μας δεν γνωρίζουν την ιστορία μας  και από ενθουσιασμό πολλές φορές μας λένε τις  «μισές αλήθειες», από αυτά που ακούνε καθημερινά και δικαιολογημένα δεν μπορούν να τις ελέγξουν . Οι νεότεροι αυτόχθονες συμπολίτες μας ακούνε ότι τους λένε οι γύρω τους ,« το είπε και η τηλεόραση» « το διάβασα στο διαδίκτυο» , και αρχίζουν να επαναλαμβάνουν τις ίδιες «μισές αλήθειες», για να καταλήξουμε εδώ που είμαστε σήμερα, να μην ξέρουμε τι λέμε και να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε.

Θα αναφέρουμε λίγα παραδείγματα για να γίνουμε καλύτερα αντιληπτοί.

Το Φαράγγι της Λεπίδας στα Κάτω Δολιανά

Από τα ΜΕΓΑΛΑ, …., μαργαριτάρια της ιστοσελίδας του δήμου μας ,το Φαράγγι της Λεπίδας στα Κάτω Δολιανά και στα Καστριτοχώρια.

Δεν τα ξέρουμε όλα ,αλλά διαβάζουμε τα παρακάτω από την ιστοσελίδα του δήμου μας ,βλέπουμε την ίδια φωτογραφία που σε μια σελίδα είναι φαράγγι και στην άλλη καταρράκτης και απορούμε . Από την σελίδα Φαράγγι Λεπίδας «Διαθέτει δύο καταρράκτες, τον μεγάλο 70 μέτρων και τον μικρό 45 μέτρων» Από την σελίδα Καταρράκτες Λεπίδας». Ο μεγάλος καταρράκτης έχει ύψος 70 μέτρα και ο μικρός 45 μέτρα». «Για να φθάσει κανείς στο φαράγγι έχει δύο επιλογές είτε από τα Κάτω Δολιανά είτε από τα Καστριτοχώρια»

https://www.discoverkynouria.gr/el/sights/faraggi-lepidas

Φαράγγι Λεπίδας

Το Φαράγγι της Λεπίδας αν και δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο διαθέτει υπέροχη φυσική ομορφιά.  Για να φθάσει κανείς στο φαράγγι έχει δύο επιλογές είτε από τα Κάτω Δολιανά είτε από τα Καστριτοχώρια. Διαθέτει δύο καταρράκτες, τον μεγάλο 70 μέτρων και τον μικρό 45 μέτρων, που αφήνουν τον επισκέπτη εντυπωσιασμένο….

https://www.discoverkynouria.gr/el/sights/katarraktes-lepidas

Καταρράκτες Λεπίδας

Οι υπέροχοι καταρράκτες της Λεπίδας βρίσκονται στο ομώνυνο φαράγγι  σε απόσταση 4 χιλιομέτρων από το χωριό Αϊ – Γιάννη του Πάρνωνα.  Ο μεγάλος καταρράκτης έχει ύψος 70 μέτρα και ο μικρός 45 μέτρα….

Απορούμε, πόσες Λεπίδες έχουμε στην Κυνουρία?

Γιατί να υπάρχουν δύο σελίδες για «διαφορετικές τοποθεσίες», που να έχουν την ίδια φωτογραφία με το ίδιο σχεδόν κείμενο …για μερικούς δεν είναι και τίποτα σπουδαίο….

Εμείς έχουμε επισκεφτεί και ξέρουμε την Λεπίδα στον Αγιάννη, τι άλλο να πούμε.

Καθημερινά διαβάζουμε στο διαδίκτυο  και ακούμε επισκέπτες, νεότερους Αστρινούς  και νεότερους να μας λένε « το είπε και η τηλεόραση» , «από την ιστοσελίδα του δήμου» ,« το διάβασα στο διαδίκτυο»  «η Λεπίδα είναι στα Κάτω Δολιανά» και πολλά άλλα παρόμοια…. Με αυτά και πολλά άλλα μπασταρδεύεται η ιστορία  και η γλώσσα μας .

Η παραλία Πόρτες.

Είναι γεγονός  ότι κατά επέκταση  και για ευκολία, οι καινούργιοι συμπολίτες μας  και οι επισκέπτες  μας αποκαλούν «παραλία Πόρτες» , την παραλία από το λιμάνι του Παραλίου Άστρους…. ( η κατά επέκταση από τον Ανάβαλο)  μέχρι το Χερρονήσι  του Άγιου Ανδρέα. Γενικά είναι σωστοί ,περίπου με μια «μισή αλήθεια», «περίπου λέμε» , όπως μας έλεγε ο αείμνηστος καθηγητής μας μπάρμπα Γιάννης Σιούτος, λέμε «περίπου πενήντα η περίπου εκατό» δισεκατομμύρια χρόνια ,  «περίπου είναι το ίδιο».

https://www.discoverkynouria.gr/el/sights/paralia-portes

Κάποιος πριν οκτώ χρόνια  ανάρτησε στην ιστοσελίδα του δήμου μας μια φωτογραφία και την αποκάλεσε «Παραλία Πόρτες» ,από την κατά επέκταση παραλία που είναι περίπου ενάμιση χιλιόμετρο μακριά από τις αληθινές πόρτες , και τώρα άλλες ιστοσελίδες και περιοδικά αντιγράφουν  την ίδια «μισή αλήθεια»  και πάει λέγοντας,« το είπε και η τηλεόραση»,  «από την ιστοσελίδα του δήμου».

Σέ κάθε περίπτωση οι παλιοί Αστρινοί και Μελιγιώτες  γνωρίζουν την ιστορία  και την  τοποθεσία παραλία Πόρτες.  Ο δήμος μας ας  αποκαλούσε και ας φωτογράφιζε και τον Αργολικό   με το όνομα «Πόρτες»,  αλλά τι λέμε  εδώ , πρέπει να είχε σαν πρώτη βασική φωτογραφία  η να πρόσθεταν τουλάχιστον την σελίδα την ίδια παραλία Πόρτες  (και φυσικά  άλλες διπλανές παραλίες),που οι παλιοί Αστρινοί ,ο Κουμπουρίτσας  και οι φίλοι μας Μελιγιώτες  αποκαλούσαν «πόρτες»  και δύο γραμμές για την ιστορία τους . Αν το έκανε αυτό θα γνώριζαν και οι επισκέπτες μας και οι νεότεροι μας  τις πραγματικές Πόρτες.

Από τον φίλο μας Νίκο Μυλωνά.

Τι ήταν αυτές οι «Πόρτες »»; Τι σκοπό είχαν; Στις ΠΟΡΤΕΣ κατέληγε το ένα από τα δύο αποστραγγιστικά κανάλια , που κατασκευάσθηκαν από Βαυαρούς μηχανικούς, επί Βασιλείας Όθωνα… (Το άλλο είναι το γνωστό μας κανάλι από το Μουστό μέχρι τη θάλασσα). Σκοπός των αποστραγγιστικών καναλιών ήταν να περιορίσουν την έκταση του έλους Μουστού και απαλύνουν έτσι το πρόβλημα της ελονοσίας, που ήταν η μάστιγα της περιοχής… Οι ΠΟΡΤΕΣ ήταν δυο σιδερένιες πόρτες, στερεωμένες στα τρία καλαίσθητα «ποδάρια», οι οποίες δεν εμπόδιζαν το νερό του Μουστού να κυλάει στη θάλασσα, αλλά όταν έπιανε Μπάτης οι Πόρτες έκλειναν με τα χτυπήματα των πρώτων κυμάτων… Έτσι απέτρεπαν να ξαναγεμίζει το έλος με θαλασσινό νερό… Το έργο αυτό περιορίζοντας την έκταση του έλους και των προβλημάτων που δημιουργούσε, λειτούργησε καταλυτικά για την εξέλιξη όλης περιοχής.

Τα δύο σπουδαιότερα μνημεία της Κυνουρίας .

Ο «Ιερός Χώρος» της Β Έθνοσυνέλευσης των Ελλήνων και η σχολή Καρυτσιώτη του Αγιάννη με το παράρτημα της στο Άστρος.

Πιστεύουμε από στενοκεφαλιά, κουταμάρα και στραβομάρα οι εξουσίες  κρύβουν τους θησαυρούς μας  και σαν αποτέλεσμα οι νεότεροι συμπολίτες μας δικαιολογημένα δεν τους γνωρίζουν.

Στη ιστοσελίδα του δήμου αναφέρονται για «μουσεία» το  Ελληνικό η τειχιό και το λιμάνι του Άγιου Ανδρέα και για «αξιοθέατα» τα Φαράγγια της Μαζιάς και της Ζαρμπάνιτσας,

https://www.discoverkynouria.gr/el/sights/archaiological-sights-museums

Αναφέρομε μερικές  ιστορίες που λένε πολλά.

Το ΥΠΠΟΑ είχε κλειδοαμπαρώσει χωρίς απόφαση και αναιτιολόγητα το  «Ιερό Χώρο» της Β Έθνοσυνέλευσης των Ελλήνων  και για 5-6  χρόνια , εμείς φωνάζαμε και παρακαλούσαμε  όλους στον πλανήτη γη να τον ανοίξουν. Σε ένα ταξίδι μας στην πατρίδα συναντήσαμε ένα σημαντικότατο καινούργιο συμπολίτη μας που μας είπε  «δεν ξέρετε τι λέτε, ο χώρος είναι ανοικτός πολλά χρόνια». Δεν είμαστε μακριά από τον χώρο και αποφασίσαμε να τον  επισκεφτούμε  μαζί για να δούμε ότι «ήταν ανοικτός» Όταν φθάσαμε στην στροφή του δρόμου στο παλιό σπίτι του Ευθυμίου ο συμπολίτης μας γελαστός μας έδειξε με καμάρι τον ανοικτό ιερό χώρο, που ήταν  η  πλατεία Καρυτσιώτη. Δέχτηκε να πάμε λίγο πάρα πέρα και είδαμε  τις αλυσίδες της ντροπής , αλλά δεν μπορούσαμε να δούμε την πλάκα της  Έθνοσυνέλευσης…….

Σε μια άλλη συζήτηση ένας μορφωμένος συμπολίτης μας   έλεγε με σιγουριά το Μουσείο Αστρους , ο «Ιερός Χώρος» της Β Έθνοσυνέλευσης των Ελλήνων  και η σχολη Καρυτσιώτη είναι το ίδιο και δεν εννοούσε το κτίριο, μιλάγαμε για προβολή και πινακίδες.   Έπρεπε να εξηγήσουμε ότι η σχολή  Καρυτσιώτη  και το Μουσείο δεν είναι το ίδιο , το μουσείο στεγάζεται στη σχολή, αλλά έχουν χωριστή και σπουδαία ιστορική σημασία που πρέπει χωριστά και κραυγαλέα να προβάλουμε.  Δεν αναφέραμε ότι στο κάποτε ανοικτό μουσείο δεν γινότανε καμία αναφορά  για την σχολή και στον   ευεργέτη μας Δ. Καρυτσιώτη , αλλά και ούτε θα το καταλάβαινε. Φυσικά εξηγήσαμε την  ιδιαίτερη σπουδαιότητα του «Ιερού Χώρου» της Β Έθνοσυνέλευσης των Ελλήνων, που για τον συμπολίτη μας ήταν το ίδιο πράγμα  με το Μουσείο Άστρους.

Κάποτε γιορτάζαμε στην γιορτή της εθνοσυνέλευσης ο δήμος μας κάλεσε ένα ειδικό και «μορφωμένο»  για να κάνει την κεντρική ομιλία για την συνέλευση και την σχολή Καρυτσιώτη και ο ειδικός δεν ανέφερε και ούτε ήξερε την πλάκα της σχολής Καρυτσιώτη στο Αγιάννη…..

Με καθυστέρηση 8 χρόνια και 1,000 σελίδες παρακάλια και έγγραφα  ανάρτησαν στην σελίδα «Αρχαιολογικοί Χώροι και Μουσεία» επιτέλους μια φωτογραφία του Αρχαιολογικού Μουσείου Άστρους. Ευχαριστούμε τον δήμαρχο !!! Ποτέ δεν είναι αργά. Για οκτώ χρόνια κρύβαμε το μοναδικό μουσείο του τόπου μας, από την σελίδα «Μουσεία» της ιστοσελίδας του δήμου μας,  και λέγαμε  στους νεότερους «μουσεία» είναι το Ελληνικό και το λιμάνι του ¨Αγιου Ανδρέα…..

Καταλήγουμε .Πιστεύουμε από στενοκεφαλιά, κουταμάρα και στραβομάρα οι εξουσίες και ο δήμος μας  κρύβουν τους θησαυρούς μας  και σαν αποτέλεσμα οι  καινούργιοι και οι νεότεροι συμπολίτες μας δικαιολογημένα δεν τους γνωρίζουν.

ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΑ ΤΟΝ ΚΟΙΝΟ ΝΟΥ.

Πως να το κάνουμε εμείς και πολλοί συμπολίτες μας στην συντριπτική τους πλειοψηφία, ας μην πούμε όλοι οι συμπολίτες μας, δεν πιστεύουμε ότι τα σπουδαιότερα αξιοθέατα του δήμου μας για να αναφέρονται στη ιστοσελίδα του δήμου μας είναι το Λιμάνι Αγίου Ανδρέα , το Ελληνικό (ή Τειχιό) , τα ερείπια του Κάστρου της Ωριάς ,τα Φαράγγια της Μαζιάς και της Ζαρμπάνιτσας, αλλά είναι πολύ σπουδαιότερα που επίσης πρέπει να αναφέρονται τα δύο σπουδαιότερα μνημεία του δήμου μας o «Ιερός Χώρος» της Β’ Εθνοσυνέλευσης των Ελλήνων και η Σχολή Καρυτσιώτη του Αγιάννη με το παράρτημα της στο Άστρος (που στεγάζεται το μουσείο Άστρους) . τελεία και πάβλα.

Είμαστε αισιόδοξοι και περιμένουμε την σημερινή ηγεσία του δήμου μας ….

Δείτε το σύνδεσμο για κάτι σχετικό με το θέμα μας.

Η ντροπή και το δίκαιο είναι  οι βασικές και καταλυτικές προϋποθέσεις της δημοκρατίας και…

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Please enter your comment!
Please enter your name here