Τα τελευταία νέα της Περιφέρειας

0
Καταγράφηκαν 171 νέα κρούσματα covid-19 στην Περιφέρεια Πελοποννήσου σήμερα Τρίτη 20 Ιουλίου

Posted: 20 Jul 2021 11:35 AM PDT

Εκ νέου αύξηση των εισαγωγών στα νοσοκομεία  covid-19 της Περιφέρειας Πελοποννήσου καταγράφεται το τελευταίο χρονικό διάστημα, όπως και αξιοσημείωτη αύξηση κρουσμάτων του νέου κορονοϊού -και στις δύο περιπτώσεις ιδιαίτερα νέων σε ηλικία ατόμων.

Αυτό σημείωσε ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας στον οποίον γνωστοποιήθηκαν -όπως κάθε μέρα- τα σχετικά στοιχεία, προσθέτοντας ότι προκαλεί ανησυχία η αυξητική τάση των κρουσμάτων που παρατηρείται σε Κορινθία και Μεσσηνία.

Ωστόσο, όπως τόνισε ο περιφερειάρχης, παρατηρείται ταυτόχρονα και ικανοποιητική ανταπόκριση των πολιτών της Περιφέρειας Πελοποννήσου στο κάλεσμα για εμβολιασμούς, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι η Αργολίδα και η Μεσσηνία τείνουν να πλησιάσουν τον πανελλαδικό μέσο όρο, ενώ οι υπόλοιπες Περιφερειακές Ενότητες ακολουθούν.

Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

Σύμφωνα με την τακτική ημερήσια ενημέρωση από τον ΕΟΔΥ (eody.gov.gr) τα νέα κρούσματα του κορονοϊού covid-19 που καταγράφηκαν στην Ελλάδα σήμερα Τρίτη 20 Ιουλίου, ώς τις 3 το μεσημέρι, ανέρχονταν σε 3.565.

Ακολουθεί η ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από τον νέο κορονοϊό (covid-19) που εξέδωσε ο ΕΟΔΥ με δεδομένα έως τις 3 το μεσημέρι σήμερα Τρίτη 20 Ιουλίου:

“Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από τον νέο κορονοϊό (covid-19) – Δεδομένα έως 20 Ιουλίου 2021, ώρα 15:00

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου είναι 3.565, εκ των οποίων 7 εντοπίστηκαν κατά τους ελέγχους στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 463.473 (ημερήσια μεταβολή +1,0%), εκ των οποίων 51,2% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 123 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1.318 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 42 έτη.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 121 (59,5% άνδρες). Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.765 ασθενείς. Οι νέες εισαγωγές ασθενών covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 136 (ημερήσια μεταβολή -3,55%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 121 ασθενείς.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με covid-19 είναι 9, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 12.867 θάνατοι. Το 95,1% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω, ενώ η διάμεση ηλικία των ασθενών που απεβίωσαν είναι 78 έτη”.

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Οσον αφορά την Περιφέρεια Πελοποννήσου, σήμερα Τρίτη 20 Ιουλίου καταγράφηκαν 171 κρούσματα, με τον αριθμό των συνολικά προσβληθέντων από την αρχή της πανδημίας να φθάνει πλέον τους 12.455.

Αναλυτικά, σήμερα καταγράφηκαν στην Π.Ε. Αργολίδας 25, στην Π.Ε. Αρκαδίας 13, στην Π.Ε. Κορινθίας 81, στην Π.Ε. Λακωνίας 4 και στην Π.Ε. Μεσσηνίας 48.

Εξ άλλου, μέχρι και σήμερα Τρίτη 20 Ιουλίου, στα νοσοκομεία covid-19 της Περιφέρειας νοσηλεύονταν συνολικά 34 άτομα και συγκεκριμένα, στο Νοσοκομείο Αργους 0, στο Νοσοκομείο Ναυπλίου 4, στο Παναρκαδικό Τρίπολης 4, στο Νοσοκομείο Κορίνθου 11, στο Νοσοκομείο Σπάρτης 0 και στο Νοσοκομείο Καλαμάτας 15.

Αναγκαστική απαλλοτρίωση στους Δήμους Αργους – Μυκηνών και Νεμέας για τον συνδετήριο Αργους και Ναυπλίου με τον Α7

Posted: 20 Jul 2021 11:34 AM PDT

Δημοσιοποιήθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου η ανακοίνωση αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων στους Δήμους Αργους – Μυκηνών και Νεμέας, η οποία απαιτείται για το έργο βελτίωσης του επαρχιακού δρόμου από τον κόμβο της Αρχαίας Νεμέας – Δερβενάκια – Μυκήνες.

Η αναγκαστική  απαλλοτρίωση αφορά συνολική έκταση 131.795,17 τ.μ. στους δύο πιο πάνω δήμους, σε Αργολίδα και Κορινθία και έχει εγκριθεί με απόφαση της Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Σκοπός της απαλλοτρίωσης είναι η υλοποίηση του συνδετήριου δρόμου του αυτοκινητόδρομου Α7 με το Αργος και το Ναύπλιο.

Η σχετική ανακοίνωση δημοσιοποιείται στο πλαίσιο της ενημέρωσης των θιγόμενων ιδιοκτητών και την τυχόν υποβολή ενστάσεων ή υπόδειξη άλλων κατάλληλων ακινήτων για το σκοπό της απαλλοτρίωσης.

Την εν λόγω ανακοίνωση μπορείτε να δείτε εδώ.

Εξελίξεις της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης στην Ελλάδα

Posted: 20 Jul 2021 11:30 AM PDT

Για την Ελλάδα, το Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΠΔΑΜ) για την περίοδο 2021 – 2027 αποτελεί το βασικό προγραμματικό κείμενο εφαρμογής του σχεδιασμού για τη Δίκαιη Μετάβαση δηλαδή, των ΕΣΔΙΜ (Εδαφικό Σχέδιο Δίκαιης Μετάβασης) της Δυτικής Μακεδονίας, Μεγαλόπολης και των νησιών Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης.

Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται στο 1,6 δισ. ευρώ, τα οποία προκύπτουν από τα 755.000.000 ευρώ του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης (ΤΔΜ) (αναπροσαρμοσμένα σε τρέχουσες τιμές) που αναλογούν στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με πόρους από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) που ισούνται με περίπου το 67% των πόρων του ΤΔΜ και 15% εθνική συγχρηματοδότηση.

Πέρα από το ΠΔΑΜ, πρόσθετοι πόροι ύψους 242.000.000 ευρώ αναμένονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αποκλειστικά για την αποκατάσταση και τον επαναπροσδιορισμό της χρήσης των 60.000 στρεμμάτων λιγνιτκών εδαφών σε Δυτική Μακεδονία και Μεγαλόπολη. Επίσης, βάσει συμφωνίας που υπέγραψε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η υλοποίηση επενδύσεων στις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης θα ενισχυθούν με 325.000.000 ευρώ.

Για το διάστημα 2020 – 2023 έχει διαμορφωθεί επίσης το Ειδικό Μεταβατικό Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΕΜΠΔΑΜ) με στόχο την κάλυψη των άμεσων αναγκών κατά το μεταβατικό διάστημα μέχρι την πλήρη ενεργοποίηση του Προγράμματος Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης της περιόδου 2021 – 2027. Το ΕΜΠΔΑΜ αξιοποιεί πόρους του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, του Πράσινου Ταμείου καθώς και άλλων χρηματοδοτικών πηγών, όπως άλλοι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Επιπλέον, με βάση την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αναθεώρηση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων (ΣΕΔΕ) στην Ελλάδα αναλογεί το 10,3% του νέου Ταμείου Εκσυγχρονισμού το οποίο θα ενισχυθεί με το 2,5% των διαθέσιμων δικαιωμάτων της τρέχουσας φάσης του ΣΕΔΕ (2021 – 2030). Ανάμεσα στις επιλέξιμες δράσεις αυτού του Ταμείου είναι και έργα που ενισχύουν τη Δίκαιη Μετάβαση των λιγνιτικών περιοχών.

Επιπρόσθετοι εθνικοί πόροι για την περαιτέρω στήριξη της Δίκαιης Μετάβασης στις λιγνιτικές περιοχές μπορούν να προέλθουν από τα δημόσια έσοδα από τη δημοπράτηση δικαιωμάτων διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά την 4η φάση του ΣΕΔΕ  (2021 – 2030). Την περίοδο 2018 – 2020 οι πόροι αυτοί έχουν συνεισφέρει περίπου 65.000.000 ευρώ στις λιγνιτικές περιοχές της χώρας. Λόγω της εκτόξευσης των τιμών δικαιωμάτων CO2, οι οποίες πλέον ξεπερνούν τα 50 ευρώ ανά τόνο, και με βάση τις τελευταίες μετριοπαθείς εκτιμήσεις του ΔΑΠΕΕΠ για μεσοσταθμική τιμή δικαιώματος 45 ευρώ ανά τόνο το 2021, προβλέπεται να εισρεύσουν στα δημόσια ταμεία έσοδα της τάξης των 900.000.000 ευρώ, αυξημένα κατά περίπου 60% σε σχέση με το 2020 και το 2019. Η προβλεπόμενη αυτή μεγέθυνση των δημοσίων εσόδων από τον πλειστηριασμό δικαιωμάτων CO2 προσφέρει τη δυνατότητα ουσιώδους συμπλήρωσης των διαθέσιμων πόρων για τη Δίκαιη Μετάβαση των λιγνιτικών περιοχών με πόρους της τάξης των 50.000.000 ευρώ ετησίως για την περίοδο 2021 – 2030 (6% επί των εσόδων από δικαιώματα CO2).

Θετική εξέλιξη αποτελεί το γεγονός ότι στο άρθρο 131 του νομοσχεδίου για

“Ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη διαχείριση των αποβλήτων – Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ής Μαΐου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ περί αποβλήτων και της Οδηγίας 94/62/ΕΚ περί συσκευασιών και απορριμμάτων συσκευασιών, πλαίσιο οργάνωσης του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης, διατάξεις για τα πλαστικά προϊόντα, επείγουσες διατάξεις για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, χωροταξικές-πολεοδομικές και ενεργειακές ρυθμίσεις” που κατατέθηκε για επεξεργασία στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στις 15 Ιουλίου 2021, η κυβέρνηση συμπεριέλαβε τη Δίκαιη Μετάβαση των λιγνιτικών περιοχών ανάμεσα στις επιλέξιμες δράσεις προς χρηματοδότηση από τα έσοδα δημοπράτησης δικαιωμάτων εκπομπών για ολόκληρη την περίοδο 2021 – 2030. Το επόμενο διάστημα αναμένεται και η σχετική υπουργική απόφαση που θα προσδιορίζει το ακριβές ποσοστό των εσόδων για το 2021.

Τέλος είναι σημαντική η ενίσχυση της συμπληρωματικότητας του ΠΔΑΜ 2021 – 2027 με άλλες πολιτικές καθώς τομεακά και περιφερειακά προγράμματα, όπως η Κοινή Γεωργική Πολιτική, το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τα ΠΕΠ.

(από την θεματική ιστοσελίδα TheGreenTank / https://thegreentank.gr/)

– Tο Ειδικό Μεταβατικό Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΕΜΠΔΑΜ) μπορείτε να δείτε εδώ:

ΕΙΔΙΚΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ 2020-2023

– Το Εδαφικό Σχέδιο Δίκαιης Μετάβασης (ΕΣΔΙΜ) της Μεγαλόπολης μπορείτε να το δείτε εδώ:

Εδαφικό Σχέδιο Δίκαιης Μετάβασης (ΕΣΔΙΜ)

Τηλεδιάσκεψη του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Π. Νίκα με τις Διευθύνσεις Μεταφορών της Περιφέρειας

Posted: 20 Jul 2021 11:27 AM PDT

Τηλεδιάσκεψη είχε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας σήμερα Τρίτη 20 Ιουλίου με τους διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών των 5 Περιφερειακών Ενοτήτων.

Στη σύσκεψη εξετάστηκαν ζητήματα λειτουργίας των εν λόγω υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων οι υποθέσεις ανά Π.Ε. και ο χρόνος εξυπηρέτησης του κοινού, όπως και η πορεία των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών, καθώς και η συγκρότηση του πειθαρχικού συμβουλίου για τα ταξί.

Ακόμα, στη σημερινή σύσκεψη καταγράφηκε -για μία ακόμα φορά- ότι με την εξαίρεση μίας Π.Ε. δεν έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από επαγγελματίες ταξί όσον αφορά στην διαδικασία μετατροπής των ήδη κυκλοφορούντων οχημάτων τους σε ταξί για άτομα με αναπηρία.

Αντίθετα, έχει εκδηλωθεί ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον αναφορικά με την κυκλοφορία, με άδεια ταξί, οχημάτων τύπου βαν, μέχρι εννέα θέσεων. Αυτό θα προκύψει με την αντικατάσταση, από όσους επαγγελματίες ενδιαφέρονται, των υφιστάμενων οχημάτων τους ταξί με τα εν λόγω βαν. Η σχετική διαδικασία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πολύ σύντομα, όπως δήλωσε ο περιφερειάρχης, ο οποίος προσδιόρισε τη νέα συνάντηση με τους διευθυντές Μεταφορών και Επικοινωνιών των 5 Περιφερειακών Ενοτήτων για τις 20 του ερχόμενου Αυγούστου.

Νέα διοίκηση στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ)

Posted: 20 Jul 2021 11:26 AM PDT

Με απόφαση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα, ορίστηκε μεταβατικά η νέα διοίκηση του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης.

Ειδικότερα, τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου αναλαμβάνει ο μέχρι σήμερα πρόεδρος του Δ.Σ. Νίκος Χιωτάκης, ενώ πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου ορίστηκε ο μηχανολόγος μηχανικός Γιώργος Βρεττάκος.

Με την ίδια απόφαση ορίστηκε ως τακτικό μέλος του Δ.Σ. ο Νίκος Ασλάνογλου, μέλος της επταμελούς γραμματείας του ΠΑΝΔΟΙΚΟ.

Η νέα διοίκηση του ΕΟΑΝ ορίστηκε από το ΥΠΕΝ μεταβατικά, μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών που προβλέπονται στα άρθρα 20, 21 και 22 του ν. 4735/2020, όπως ισχύουν, για την επιλογή και τον ορισμό νέου προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης.

Συνάντηση αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας με τον υφυπουργό  Αθλητισμού και Πολιτισμού

Posted: 20 Jul 2021 11:24 AM PDT

Συνάντηση είχε την Κυριακή 18 Ιουλίου ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Στάθης Αναστασόπουλος με τον υφυπουργό Αθλητισμού και Πολιτισμού, αρμόδιο για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού Νίκο Γιατρομανωλάκη, ο οποίος βρέθηκε στην Καλαμάτα με την αφορμή της έναρξης του 27ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.

Στη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα συνεργασίας του υπουργείου με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, στο πλαίσιο αφ’ ενός των προγραμμάτων που σχεδιάζει να υλοποιήσει το υπουργείο και αφ’ ετέρου του σχεδιασμού της Περιφέρειας για δράσεις πολιτισμού, μέσα από το νέο ΕΣΠΑ.

Ειδικότερα, όσον αφορά στην πρόθεση του υπουργείου να υποστηρίξει τον τομέα των παραδοσιακών τεχνών, όπως χειροτεχνία και υφαντική τέχνη, ο αντιπεριφερειάρχης πρότεινε να υπάρξει περαιτέρω συνεργασία ώστε από την πλευρά της Περιφέρειας να προβλεφθούν και συμπληρωματικές δράσεις με στόχο το αποτέλεσμα να είναι πιο ολοκληρωμένο.

Καταλήγοντας, ο αντιπεριφερειάρχης συνεχάρη τον υφυπουργό για το έργο του και δεσμεύτηκε για νεότερη συνάντηση, προκειμένου να επιτευχθεί ο παραπάνω κοινός σχεδιασμός δράσεων πολιτισμού.

“Πρώτη προτεραιότητα ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη” δήλωσε ο πρωθυπουργός στην Τρίπολη

Posted: 20 Jul 2021 11:19 AM PDT

“Το ζήτημα του δρόμου Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη αποτελεί πρώτη προτεραιότητα ως προς το οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου. Εκτιμώ ότι ο ανταγωνιστικός διάλογος θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους και το έργο θα προχωρήσει έτσι όπως το έχουμε σχεδιάσει”.

Την πιο πάνω δήλωση έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ερωτώμενος σχετικά, χθες Δευτέρα 19 Ιουλίου στην Τρίπολη, κατά την παρουσία του στην έδρα της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

Αναφερόμενος δε στο διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας τόνισε πως “είμαστε και στα τελευταία στάδια της σχετικής μελέτης για την καλύτερη αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας -το οποίο απολύτως δικαιολογημένα φέρει το όνομα του Καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου- έτσι ώστε και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας να περάσει, σε μία νέα εποχή”.

Ο πρωθυπουργός επισήμανε, γενικότερα” την “σπουδαία δουλειά” που γίνεται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, εξέφρασε δε συγχαρητήρια “προσωπικά τον περιφερειάρχη, με τον οποίο, εξ άλλου, έχω μια πολύ τακτική επικοινωνία για όλα τα ζητήματα τα οποία αφορούν στην Πελοπόννησο”.

Ξεκίνησαν τα έργα αποκατάστασης και συντήρησης στο οδικό δίκτυο της περιοχής του Ισθμού

Posted: 20 Jul 2021 11:17 AM PDT

Ξεκίνησαν τα έργα αποκατάστασης βλαβών και συντήρησης στο οδικό δίκτυο της περιοχής του Ισθμού, ο προϋπολογισμός των οποίων ανέρχεται σε 940.000 ευρώ.

Τα εν λόγω έργα επισκέφθηκε σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Τάσος Γκιολής.

Πληροφοριακή σήμανση προορισμού “Σπάρτη” στον αυτοκινητόδρομο “Μορέας”

Posted: 20 Jul 2021 11:14 AM PDT

“Η σήμανση του προορισμού ‘Σπάρτη’ στον αυτοκινητόδρομο ‘Μορέας’ είναι απολύτως σύμφωνη με τα προβλεπόμενα από τις εγκεκριμένες μελέτες του έργου και συγχρόνως, όπως προκύπτει από τον αριθμό και το είδος των πινακίδων, πλήρως επαρκής και κατανοητή προκειμένου να μην δημιουργείται σύγχυση και αμφιβολία στους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου”.

Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην απάντηση της “Μορέας” σε έγγραφο του Επιμελητηρίου Λακωνίας όπου γινόταν αναφορά στην “μικρή σήμανση του προορισμού ‘Σπάρτη’ στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη”.

Η “Μορέας” παρατηρεί, επίσης, ότι από την πλευρά της “δεν έχει γίνει αποδέκτης διαμαρτυριών για το εν λόγω θέμα”

Την απάντηση της εταιρείας μπορείτε να δείτε εδώ.

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Please enter your comment!
Please enter your name here