Ισχυρός προβληματισμός στις ΚΤΕΛ Α.Ε. για τις οικονομικές επιπτώσεις που προκάλεσε η πανδημία

0

Δελτίο Ενημέρωσης 21 Μαΐου 2020

Ισχυρός προβληματισμός στις ΚΤΕΛ Α.Ε. για τις οικονομικές επιπτώσεις που προκάλεσε η πανδημία

   Ομαλοποιείται σταδιακά η κατάσταση μετά την μερική άρση των περιοριστικών μέτρων τα οποία είχε επιβάλλει η Πολιτεία, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

   Στο ίδιο πλαίσιο, η ΚΤΕΛ Ν. Αρκαδίας Α.Ε. επανέρχεται βήμα – βήμα, στην λειτουργική κατάσταση προ της πανδημίας.

   Ο Πρόεδρος της ΚΤΕΛ Ν. Αρκαδίας Α.Ε. Νίκος Κουτσόγιωργας παραχώρησε αρκετές συνεντεύξεις του τις ημέρες αυτές, σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τόσο της Πελοποννήσου όσο και σε ΜΜΕ Πανελλαδικής εμβέλειας.   

   Ειδικότερα, ο κ. Κουτσόγιωργας αναφέρθηκε στις αρνητικές συνθήκες που έπληξαν τον κλάδο των Μεταφορών ιδιαίτερα στον οικονομικό τομέα που χαρακτηριστικά έφτασε ακόμα και σε μειώσεις του τζίρου μέχρις και -95% αφού σε ορισμένες στιγμές, η πληρότητα των επιβατών ήταν μηδενική.

   Παρά ταύτα, ο κ. Νίκος Κουτσόγιωργας, ως Πρόεδρος της ΚΤΕΛ Ν. Αρκαδίας Α.Ε. αλλά και ως πρώην στέλεχος ναυτιλιακών επιχειρήσεων ενημέρωσε από την πρώτη στιγμή των περιοριστικών μέτρων, με επιστολές του τα συναρμόδια Υπουργεία και τις τοπικές Περιφερειακές & Δημοτικές Αρχές της Πελοποννήσου και της Αρκαδίας, για την κατάσταση που επικρατούσε στις ΚΤΕΛ Α.Ε. και ιδιαίτερα αυτή της Αρκαδίας.

Ο Πρόεδρος της ΚΤΕΛ Ν. Αρκαδίας Α.Ε. στην εισήγησή του αλλά και στις απαντήσεις σε ερωτήσεις που δέχθηκε από δημοσιογράφους και παρουσιαστές, τόνισε την ελπίδα και την προσδοκία όλων, για μια ολοκληρωτική επαναλειτουργία των δρομολογίων και μια νέα κανονικότητα, πάντα με την πρέπουσα ασφάλεια και ατομική υγιεινή από τόσο από το υπαλληλικό προσωπικό και το επιβατικό κοινό, για το καλό όλων καθώς και της Εταιρίας.

   Στην εισαγωγή του ο κ. Κουτσόγιωργας τόνισε: «Όπως ξέρετε, εμείς είμαστε μία εταιρεία παροχής υπηρεσιών και θα πρέπει ο κόσμος να ενημερώνεται για όλες τις κινήσεις μας. Όπως όλοι γνωρίζουμε σήμερα οι επιχειρήσεις βιώνουν μία πρωτόγνωρη αρνητική συγκυρία. Και λέω πρωτόγνωρη διότι έχει συμβεί για πρώτη φορά. Εκείνο που θα ήθελα να πω είναι ότι αυτές οι αρνητικές συγκυρίες θα μπορούσαν να ταξινομηθούν σε δύο παραμέτρους. Η πρώτη παράμετρος είναι η λεγόμενη παράμετρος Υγειονομικού περιεχομένου, η δεύτερη παράμετρος είναι εκείνη που πλέον όλοι βιώνουμε του οικονομικού περιεχομένου.

   Ως προς την πρώτη παράμετρο στο θέμα της αντιμετώπισης της πανδημίας, είναι κάτι το οποίο θα πρέπει όλοι μας να αφεθούμε στις συμβουλές και τις εντολές των Ειδικών. διότι μπορεί κάποιος εύκολα να παίζει με αντικείμενα, αλλά δεν μπορεί να παίζει με τις ζωές και την υγεία των ανθρώπων. Δεν μπορεί να παίζει έτσι ανέμελα. Έτσι λοιπόν εμείς στην ΚΤΕΛ Ν. Αρκαδίας Α.Ε. στο πρώτο κομμάτι έχουμε κάνει και υλοποιήσει, όλες τις εντολές και παροτρύνσεις τόσο από το Υπουργείο Υγείας όσο και από τον ΕΟΔΥ και σήμερα λοιπόν, έχουμε δημιουργήσει εκείνες τις συνθήκες ώστε οι οδηγοί μας να φορούν την αναγκαία και προβλεπόμενη μάσκα. Για τον κόσμο κάνουμε παράκληση να φέρει τη μάσκα του όταν ταξιδεύει μαζί μας και πέραν τούτου εμείς δημιουργούμε συνθήκες απολύμανσης των λεωφορείων ύστερα από κάθε ταξίδι ή δρομολόγιο.

   Μπαίνοντας τώρα στο οικονομικό κομμάτι μπορών να πω τ’ ακόλουθα:

Τα έσοδα δυστυχώς απομειώνονται ενώι τα έξοδα παραμένουν τα ίδια και αναλλοίωτα. Αυτή η κατάσταση δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην εταιρεία που πραγματικά εύχομαι και ελπίζω να τα ξεπεράσουμε. Π.χ θα έχετε ακούσει ότι έχει πλέον επιβληθεί η αναγκαστική πληρότητα του 50% των λεωφορείων. Έχει επιβληθεί ή αν θέλετε υπάρχει η παρότρυνση και θα τ’ ακούτε κάθε μέρα που λένε, να μην χρησιμοποιείτε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά να χρησιμοποιείται το Ι.Χ. επειδή θέλουν να αποφύγουν συνωστισμούς και τέτοια πράγματα.

   Υπήρξε μία απότομη και άγαρμπη διακοπή της μεταφοράς των μαθητών που για μας είναι ένα πολύ βασικό έσοδο. Και βέβαια ένα τέταρτο το οποίο έχει από πολλούς συνέχεια, είναι η αναγκαιότητα της εξυπηρέτησης της λεγόμενης άγονης γραμμής. Σήμερα με το 50% της πληρότητας των λεωφορείων στη γραμμή Τρίπολη – Αθήνα μπορούμε κατά κάποιο τρόπο να έχουμε κάποια έσοδα πλην όμως τούτα εξανεμίζεται πλήρως όταν αναγκάζεσαι την ίδια ώρα να κάνεις γραμμές και δρομολόγια στην άγονη γραμμή η οποία άγονη γραμμή, έχει δυστυχώς  μηδαμινές πληρότητες. Σήμερα θα έχετε ακούσει και ακούτε καθημερινά ότι τα περισσότερα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως είναι τα πλοία κλπ, επιδοτούνται για τις άγονες γραμμές που εκτελούν. Τούτο δυστυχώς δεν υφίσταται για τα ΚΤΕΛ. Αυτό που λέω δεν σημαίνει ότι εγώ αυτή τη στιγμή προσδοκώ ή είμαι από εκείνους που τα περιμένουν όλα από το Κράτος. Εγώ είμαι της φιλοσοφίας  «συν Αθηνά και χείρα κίνει», όμως για συνθήκες τέτοιες όπως είναι η Πανδημία του Covid-19 πράγματι δεν έχουμε αλλού να προσφύγουμε για βοήθεια εκτός από το Κράτος. Και τί ζητάμε από το Κράτος; Απλά του ζητάμε να αντιμετωπίσει τον κάτοικο του απομακρυσμένου χωριού με τα ίδια κριτήρια που αντιμετωπίζει σήμερα τον κάτοικο του απομακρυσμένου νησιού. Έχουμε λοιπόν σήμερα γραμμές άγονες στη ναυτιλία που έχουν πετύχει οι μεταφορείς ακτοοπλόοι να επιδοτούνται και έτσι εξυπηρετούν την άγονη γραμμή. Εγώ δεν μπορώ να δω τη διαφορά μεταξύ ενός κατοίκου όπως π.χ. του χωριού μου από τις Καρυές Λακωνίας (άγονη γραμμή) να αντιμετωπίζεται διαφορετικά από έναν κάτοικο ενός απομακρυσμένου άγονου νησιού. Και οι δύο κατά τη γνώμη μου πρέπει να επιχαίρουν τον ιδίων  προνομίων. Η ΚΤΕΛ Ν. Αρκαδίας Α.Ε. μέχρι σήμερα το κάνει αυτό μόνη της, χρεώνοντας το κόστος στους μετόχους της. Και πραγματικά έτσι  στενάζει οικονομικά και ιδιαίτερα αυτές τις αυτές τις δύσκολες εποχές. Θα επιθυμούσα το Κράτος να ρίξει λίγο περισσότερο βάρος και να κοιτάξει τις άγονες γραμμές της Αρκαδίας π.χ που παρουσιάζεται ως περιοχή με πολλές άγονες γραμμές και πληρότητες που αγγίζουν μόλις το 3% ή 4% με αποτέλεσμα τα λεωφορεία μας να πηγαίνουν μόνο το ταχυδρομείο. Βέβαια και εμείς πρέπει να κινηθούμε δεόντως και μαζί μας θα πρέπει να κινηθεί και η Περιφέρεια καθώς και οι Δήμαρχοι που έχουν στους δήμους άγονες γραμμές. Γιατί στο κάτω-κάτω αυτοί (και ιδιαίτερα η Περιφέρεια έχουν αν θέλετε την πολιτική υποχρέωση, να εξυπηρετήσουν  συγκοινωνιακά τα άγονα χωριά) με το λεγόμενο αγαθό της συγκοινωνίας και της επικοινωνίας.

   Εδώ θα ήθελα να σταθώ συμπεραίνοντας τ’ ακόλουθα: Πρώτον για το θέμα της πανδημίας είμαι πιστός όπως όλοι μας στις εντολές και στις προσταγές που μας δίνονται από την επιστημονική κοινότητα. Στο θέμα της οικονομίας προσπαθούμε πάρα πολύ. Όμως φτάνεις σε κάποιο σημείο που δεν έχεις  «πού την κεφαλήν κλίναι» και δυστυχώς σ’ αυτή την περίπτωση είναι το Κράτος που μπορεί να βοηθήσει για όλα τα πράγματα που προανέφερα»

   Ερώτηση: Κατά τη διάρκεια που υπολειτουργούσε η εταιρεία στην πανδημία του κορωνοϊού, των απαγορευτικών μέτρων και της καραντίνας, τι μείωση υπήρχε γενικά στον τζίρο της εταιρείας;

   Απάντηση: ¨Γεγονός είναι ότι επειδή η δική μας επιχείρηση επλήγη άμεσα που σημαίνει ότι ο τζίρος της έπεσε κάτω (μερικές φορές άγγιξε μειώσεις και στο -95%) και μιλάμε για τον μήνα Μάρτιο. Αν συνυπολογίσουμε και τον Απρίλιο θα έχουμε κάτι το οποίο πραγματικά θα μας τρομάξει. Γιατί ο Απρίλιος ήταν ένας νεκρός μήνας. Αλλά για τον Μάιο την πρώτη εβδομάδα, κάπως δουλέψαμε. Σήμερα λοιπόν κάνω και μία έκκληση στον κόσμο μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες που αναγκαζόμαστε πλέον να λειτουργούμε, να μας υποστηρίξει και να έρθει μαζί μας. Τον διαβεβαιώνω ότι κάνουμε ότι είναι το δυνατόν να είναι ασφαλής. Δεν είμαστε Θεοί. Ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε 120 χιλιάδες Euro το μήνα μισθοδοσία και άλλες τόσες για ασφαλιστικές εισφορές, Εφορεία κ.α! Kαι γι’ αυτό πραγματικά αγωνιζόμαστε. Όμως εγώ συνεχώς επικαλούμαι το λατινικό ρητό «Dum Spiro spero».

Ερώτηση: Να πάμε να δούμε και αν ανταποκρίθηκε η κοινωνία. Δηλαδή οι πολίτες κινούνται με το λεωφορείο περισσότερο;

   Απάντηση: ¨..Νομίζω ότι το άνοιγμα της μεταφοράς του κόσμου από Νομό σε Νομό κάτι έδειξε προχθές. Εντάξει ο κόσμος άρχισε να μεταφέρεται και να χρησιμοποιεί τα λεωφορεία. Γιατί όπως ξέρετε προ 15 ημέρες απαγορευόταν κι αυτό. Άρα όταν έχουμε ένα προσωνύμιο «υπεραστική συγκοινωνία» αλλά δεν υφίσταται στην πραγματικότητα «υπεραστική συγκοινωνία» κάτω από μία νομική επιταγή, τότε τα αποτελέσματα είναι μηδέν

  Ερώτηση: Η πολιτεία ανταποκρίθηκε στα αιτήματα του κλάδου σας, ύστερα από επιστολές προς τα συναρμόδια Υπουργεία τόσο από εσάς όσο και από την Ομοσπονδία σας;

   Απάντηση: ¨Όπως είπα και προηγουμένως δεν είμαι από τους ανθρώπους που τα περιμένω όλα από την πολιτεία αλλά από την άλλη μεριά, όσο νομίζω μπόρεσε π.χ. και έδωσε μια επιδότηση σε όλους τους εργαζόμενους, που βγήκαν στη λεγόμενη αναστολή της σύμβασης εργασίας. Εμάς εταιρικά μέχρι στιγμής, δεν μας έχουν δώσει τίποτα σαν εταιρεία. Και σε κάθε εταιρία τα έξοδα δεν είναι μόνο οι εργαζόμενοι οι οποίοι άνθρωποι βέβαια είναι το βασικό κομμάτι της λειτουργίας μιας εταιρείας αλλά οπωσδήποτε έχουμε και άλλα έξοδα, όπως τα λεωφορεία, την συντήρηση τους, τις εδώ κτηριακές εγκαταστάσεις, Σταθμούς, έχουμε κάνει κινήσεις όπως αυτή της λεγόμενης επιστρεπτέας προκαταβολής κλπ αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει κάτι στα ταμεία μας! Προσδοκούμε να τα δούμε.»

Από την ΚΤΕΛ Νομού Αρκαδίας Α.Ε ανακοινώνεται στο επιβατικό κοινό ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση του για τις ώρες εκτέλεσης των δρομολογίων να επικοινωνούν πρωτίστως με τα εκδοτήρια της Εταιρίας:

   Εκδοτήρια Κεντρικού Σταθμού Τρίπολης: 2710 222 560.

   Εκδοτήρια Αθήνας: 210 5153 510.

Και στα κατά τόπους Πρακτορεία:

   Πρακτορείο Μεγαλόπολης: 27910 22238

   Πρακτορείο Άστρους: 27550 22218

   Πρακτορείο Παρ. Άστρους: 27550 51301

   Πρακτορείο Λεωνιδίου: 27570 22255

   Πρακτορείο Τυρού: 27570 41467

   Πρακτορείο Τροπαίων: 27970 22214

   Πρακτορείο Λαγκαδίων: 27950 43511

   Πρακτορείο Κλειτορίας: 26920 31057

   Πρακτορείο Ανδρίτσαινας: 26260 22239

   Πρακτορείο Πάτρας: 2610 423400

   Πρακτορείο Καλαμάτας: 27210 20700 & 27210 22823

   Πρακτορείο Πύργου: 26210 20600

   Πρακτορείο Άργους: 27510 23162 & 27520 67157

   Πρακτορείο Ναυπλίου: 27520 27323

   Πρακτορείο Θεσσαλονίκης:2310 595426

   Πρακτορείο Πειραιά: 210 412626

   – Να επισημάνουμε για άλλη μια φορά ότι με ανακοίνωση της η ¨Arcadian Tours¨ ενημερώνει το εκδρομικό κοινό ότι έχουν ακυρωθεί (μέχρι νεοτέρας) όλες οι Τουριστικές και εκδρομές διαδρομές που είχαν προγραμματιστεί.

   – Να σημειωθεί ότι συνεχίζονται σε τακτές χρονικές περιόδους οι απολυμάνσεις – αποστειρώσεις στα Λεωφορεία, στις Κτιριακές εγκαταστάσεις του Κεντρικού Σταθμού Τρίπολης και των Πρακτορείων για την ομαλή ασφάλεια και υγιεινή του Εργατοϋπαλληλικού προσωπικού και των επιβατών της ΚΤΕΛ Ν. Αρκαδίας Α.Ε.   

Για περισσότερες Πληροφορίες επικοινωνήστε στα Τηλ.: 2710 – 222 560 / 2710230 140 ή στην ιστοσελίδα  www.ktelark.gr

Γραφείο Τύπου – ΜΜΕ – Προβολής – Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων της ΚΤΕΛ Ν. Αρκαδίας Α.Ε.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ