Ο νέος Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων, ο λεγόμενος GDPR, τίθεται σε ισχύ από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις 25 Μαΐου του 2018 και αλλάζει πολλά από όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.
Σε ενημέρωση με email και γραπτά μηνύματα έχουν επιδοθεί, εξάλλου τα τελευταία 24ωρα, εταιρείες προς τους καταναλωτές. Εάν οι χρήστες δεν δηλώσουν εκ νέου ότι έχουν ενημερωθεί για τα δικαιώματά τους και επιθυμούν να λαμβάνουν ενημερωτικά email, τότε θα πρέπει να σταματήσει η αποστολή τους.
Η νέα νομοθεσία που έχει γίνει γνωστή ως GDPR θα είναι ενιαία για όλη την ΕΕ και αποτελεί τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που έχει γίνει ποτέ στον τομέα αυτό.
Στόχος του GDPR είναι η εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων, προκειμένου οι 250 εκατομμύρια καθημερινοί χρήστες του διαδικτύου στην Ευρώπη και γενικότερα οι πολίτες να ελέγχουν καλύτερα τα online δεδομένα τους προσωπικού χαρακτήρα, τα οποία άλλοι (συνήθως επιχειρήσεις και μέσα κοινωνικής δικτύωσης) συλλέγουν και μοιράζονται με τρίτους (π.χ. διαφημιστικές εταιρείες).
Βαριά πρόστιμα
Οι νέοι κανόνες για την προστασία της ιδιωτικότητας θα είναι οι αυστηρότεροι στον κόσμο και προβλέπουν βαριές ποινές για τις εταιρείες που θα τους παραβιάσουν. Το πρόστιμο μπορεί να φθάσει το 4% των ετήσιων εσόδων μιας εταιρείας, δηλαδή περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια στην περίπτωση του Facebook. Οι ίδιοι κανόνες για την προστασία των δεδομένων των πολιτών και καταναλωτών θα ισχύουν για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ, όπου και εάν βρίσκεται η έδρα τους.